Yritys on perustettu vuonna 1969
Yritys on perustettu vuonna 1969

Sencor perustettiin Japanissa vuonna 1969. Nykyään Sencor toimittaa yli 1000 tuotetta kuudessa tuoteryhmässä yli 25 maahaan ympäri maailman.

Sencor yrityksenä.


SENCOR lähtee Yhdysvaltojen markkinoille, SENCOR suunniteltu Euroopassa

Eurooppalainen kodinelektroniikan valmistaja Sencor, jonka tuotteet ovat markkinoilla yli 30:ssa Euroopan ja Aasian maassa, on ilmoittanut aikomuksestaan laajentua Yhdysvallan markkinoille. Tavaramerkkiä esitellään ensimmäisille asiakkaille kansainvälisellä New Product Showcase-näyttelyssä, joka tapahtuu Chicagossa, McCormick Place messukeskuksessa.  Tavaramerkkiä ja uusimpia tuotteita esitellään yhdessä muotoiltujen kodinelektroniikkatuotteiten kanssa. SENCOR aikoo laajentaa edustuksensa Yhdysvaltojen markkinoille kahden vuoden sisällä täysin kattavaksi. Samalla tavoite on kolminkertaistaa yrityksen liikevaihto.
 Sencor, jonka historia alkaa vuodesta 1969, valmistaa laajassa mittakaavassa kodinelektroniikkalaitteita ja on äskettäin aloittanut myös matkapuhelimien valmistuksen eurooppalaisille ja aasialaisille markkinoille. Vuodesta 2002 lähtien, jolloin eräs eurooppalainen yritys osti Sencorin, on sen myynti kasvanut joka vuosi. Tänään yli 1000 tuotetta kantaa SENCOR tavaramerkkiä, joka on yksi dynaamisimmista tavaramerkeistä elektroniikkatuotteiden markkinoilla. Suosituimmat tuotteet ovat perinteiset keittiön pienkodinkoneet (käsivatkaimet, monitoimikoneet), pölynimurit, keittimet (vedenkeittimet, paahtimet, riisikeittimet, grillit), sen lisäksi myös vaa'at, digitaaliset verenpainemittarit, induktioliedet sekä äänen-/videontoistolaitteet (televisiot, radiot, multimedialaitteet) ja lisävarusteet.

 Sencor on suosittu tavaramerkki ei ainoastaan Tsekin tasavallassa, jossa sijaitsee sen pääkonttori. Myyntinumeroiden puolesta on Sencor eturintamassa pienten kodinkoneiden kategoriassa, ylittäen jopa Philipsin myynnin viime vuonna (tieto: GFK 01-10/2013). Yritys on saavuttanut johtavan aseman kodinkoneiden ja elektroniikan kategoriassa, ei ainoastaan laajan tuotevalikoiman ansiosta, joka täyttää kuluttajan vaatimukset, vaan myös laatunsa, ystävällisen hintapolitiikan ja uudistuksellisen muotoilunsa takia. Sencor erottuu kilpailijoistaan runsaan värivalikoimansa puolesta, joka täydentää kuluttajien koteja ja keittiömuotoilun käsitystä. Tuotteiden tarjonta Yhdysvaltojen markkinoille perustuu samoille perusteluille.


 ”Olemme valmiita sijoittamaan uusien tuotteiden valmistukseen, jotka on erityisesti suunniteltu Yhdysvaltojen markkinoita varten”. Aikomuksemme on yhdistää Yhdysvaltojen markkinoiden tarpeisiin vastaavuus meidän tavaramerkkimme innovatiivisuuden hengellä, jonka tuloksena kehitämme jatkuvasti uusia tuotteita, jotka ovat inspiroituja asiakkaidemme tarpeista. Nämä asiakkaat ja heidän vaatimuksensa ovat moottorimme ja voimamme kilpailussa, ottaen huomioon ympäristön, jossa liiketoimintaamme kehitetään,” sanoo Robert Šiml, kansainvälisen myynnin johtaja.


Innovaatio, muotoilu sekä 6 vuoden moottoritakuu tietyissä malleissa.
 Sencor on perustanut aina menestyksensä  kodinkoneiden ja elektroniikan viimeistellylle muotoilulle, laajalle tuotevalikoimalle ja laadulle. Tämän vahvistuksena annetaan valituille pölynimuri- ja tehosekoitinmalleille 6 vuoden moottoritakuu. Sencor poikkeaa kilpailijoistaan myös muotoilun puolesta, koska useita kodinkoneita valmistetaan yhdeksässä runsaassa ja yksilöllisessä värisävyssä.

 Lippulaiva-tuotteisiin, jotka viedään Yhdysvaltojen markkinoille, kuuluvat sauvasekoittimet, pöytävatkaimet, sähköiset vedenkeittimet, pölynimurit ja digitaaliset verenpainemittarit sekä induktioliedet.

 Pääasiallisina uudistuksina, joita maailman markkinoilla esitellään, ovat monitoimisen pöytävatkaimen sarja 9 värisenä sekä sarja veden lämpötilaa säätäviä älyvedenkeittimiä SWK1274RD. Nämä tuotteet kilpailevat maineikkaasta uutuuspalkinnosta edellämainituilla New Product Showcase-messuilla.